Kolejny fantastyczny miesiąc dla TVN i Discovery Polska

W grudniu 2018 r. stacja TVN po raz kolejny była najchętniej oglądaną telewizją w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych. Cała Grupa TVN i Discovery Polska także utrzymała pozycję lidera polskiego rynku.

TVN był w grudniu liderem w komercyjnej grupie 16-49 zarówno w ujęciu całodobowym (SHR: 11,3%), jak i w porze największej oglądalności – 13,4% udziału w godz. 18:00-23:00 oraz 13,8% w godz. 19:00-23:00. Stacja była także najczęściej wybierana przez widzów w wieku 16-49 lat z dużych miast (SHR: 13,1%) oraz w grupie 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach (SHR: 12,8%).

TVN także wyprzedził konkurencję w grupie ogólnej (4+) w godzinach wieczornych – 11,4% (18:00-23:00) oraz 11,7% (19:00-23:00).

Do najchętniej oglądanych propozycji programowych TVN po raz kolejny należały programy kulinarne. Finałowy odcinek „Kuchennych Rewolucji” przyciągnął przed telewizory 2,7 mln widzów, a udział programu wyniósł niemal 29% w grupie 16-49. Ostatnie momenty zmagań kucharzy w „Masterchef” oglądało niemal 2,8 mln osób (SHR 16-49: 22,3%). Finał „Milionerów” śledziło prawie 3,5 mln Polaków (SHR w 16-49: 23,9%), a show  „Mam Talent” 3,3 mln widzów (SHR w 16-49: 21,3%).

Finałowy odcinek serialu „Pod Powierzchnią” obejrzało niemal 1,8 mln widzów. Produkcja osiągnęła 15,1% udziału w grupie 16-49. Natomiast dwa pierwsze odcinki serialu „Chyłka – Zaginięcie”, wyprodukowanego specjalnie dla player.pl, uzyskały ponad 580 tys. wyświetleń w ciągu pierwszych sześciu dni od premiery 26 grudnia.

„Fakty” regularnie śledziło ponad 3,1 mln widzów, co sprawia że nadal były najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w kraju (SHR w 16-49: 20,9%).

Łącznie kanały Grupy TVN i Discovery Polska także utrzymały pozycję lidera w grupach komercyjnych, uzyskując 26,4% udziału w grupie 16-49, 28,5% w grupie 16-49 z dużych miast oraz niemal 31,8% wśród widzów 16-49 z dużych miast o wysokich dochodach.

W  grudniu stacje Discovery Science, Eurosport 1, Food Network, Investigation Discovery, TLC, TTV, TVN Fabuła oraz TVN24 BiS mogły pochwalić się ponad dwucyfrowym wzrostem oglądalności w porównaniu z grudniem 2017 roku. Discovery, HGTV Home and Garden oraz TVN Turbo także zwiększyły swój udział w rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *